Meklēt

Pēc zīmola

Sākums / Veikaliņš / Autokrēsliņi
Nu jau vairāk kā 5 gadus muki.lv dara, ko var, lai izstāstītu, kādēļ, izvēloties autokrēsliņu ir vērts apdomāt, vai ir pienācis īstais brīdis bērnu vērst ar skatu uz priekšu. Jo mazam bērnam automašīnā braukt atmuguriski ir 5 reizes drošāk
 
Zviedrija ir numur viens valsts pasaulē attiecībā uz satiksmes drošību. Un par bērniem viņi rūpējas jo īpaši un ir pētījuši autosēdeklīšu jautājumu jau vairāk kā 40 gadus atpakaļ, līdz ar ko jau kopš 1965. gada Zviedrijas likumdošanā ir iestrādātas rekomendācijas bērniem autosēdeklītī atrasties pretēji braukšanas virzienam līdz 4 gadu (!) vecumam un ilgāk (minimāli līdz 3 gadu vecumam un 18 kg svaram). Šī rekomendācija nav vien jokains ieraksts kaut kur ceļu satiksmes noteikumos, bet tiek īstenots dzīvē un ir retums, kad Zviedrijā redzami bērni, jaunāki par 3 gadiem, braucot ar skatu braukšanas virzienā. Tieši tādēļ Zviedrija ir sasniegusi neticamus rezultātus bērnu (ne)mirstībā autonegadījumos līdz 6 gadu vecumam. Šie rezultāti nepaliek nepamanīti un burtiski tik tikko arī ASV ir mainījuši savas rekomendācijas - tagad bērniem līdz 2 gadu vecumam ir ieteicams atrasties autosēdeklītī ar muguriņu braukšanas virzienā. Šim paraugam pamazām seko arī citas Skandināvijas valstis. Jo Zviedrijā veiktajos pētījumos ir pierādīts, ka braukt ar skatu pretēji braukšanas virzienam ir DAUDZ drošāk - ja 100 negadījumos 92 bērni, kas sēdējuši atmuguriski, netiek nopietni savainoti un paliek dzīvi, tad sēdeklīšos ar skatu braukšanas virzienā tikai 60 mazuļi var laimīgi izdzīvot un neiegūt smagas traumas. Starpība ir GRAUJOŠA!

Galvenais stāsts ir par to, ka traumēts tiek mugurkauls, kakls un galva, jo bērna galvas proporcija pret ķermeni ir pavisam savādāka kā pieaugušajam un muskulatūra nav pietiekami attīstīta, lai to turētu, ja notiek bremzēšana vai frontāls trieciens (80% avāriju ir ar frontālu triecienu). Neticami, bet fakts - pieaugušā galvas masa ir apmēram 9% no ķermeņa svara, kamēr mazuļiem 8-9 mēnešu vecumā vairāk kā 25%. Un mugurkauliņš vēl ir mīksts un nepārkaļķojies - līdz 3 gadu vecumam tas faktiski ir skrimšļu mīkstumā un pavisam apkaļķojas tikai līdz pubertātes vecumam. Tāpēc traumas, pat nelielas sadursmes gadījumā, ir daudz nopietnākas kā pieaugušajiem. Un bērns var ciest pat tad, ja nekāda sadursme nav notikusi, jo šoferis ir paspējis nobremzēt, bet bērnam bremzēšanas treiciena rezultātā var satraumēties spranda un būt nopietni smadzeņu bojājumi. Visbīstamākā ir 1. krēslu grupa - tas tamdēļ, ka krēslā bērns ir iesprādzēts ar siksnām un kārtīgi nostiprināts, bet galva un kakls var brīvi kustēties - attiecīgi bremzējot vai frontālas sadursmes brīdī bērna ķermenis ir fiksēts krēslā, bet smagā galva lido uz priekšu ar milzīgu spēku, ko netur vājais kakliņš un tiek gūtas traumas, kā rezultātā bērns var kļūt par invalīdu vai iet bojā. Un tieši tādēļ, ka sekas var būt ļoti traģiskas, mēs vēlamies darīt kaut ko lietas labā un esam sagatavojuši krēslu piedāvājumu pēc maksimāli drošākās programmas.
 
 


 

Kā pirmais krēsliņš bērnam būtu jāizvēlas 0.grupas jeb 0-13 kg autosēdeklītis, kur piedāvājums Latvijā jau ir visai plašs, tādēļ lielu jēgu dublēties neredzam un piedāvājam vien dažus favorītus, kuri citur vienkārši nav nopērkami. Taču, ja vajadzīgs padoms, noteikti varat vaicāt un centīsimies palīdzēt.
 
Taču tad, kad šie krēsliņi kļuvuši par mazu - attiecīgi bērns tajā jūtas neērti vai ir mazinājusies drošība, ja mazuļa galva jau ir pāraugusi krēsliņā augšējo malu - mēs rekomendējam saglabāt braukšanas virzienu ar muguriņu braukšanas virzienā un iegādāties šādam nolūkam paredzētu krēslu līdz 18 kg vai 25 kg svaram (tā saucamie ERF krēsliņi - Extended Rear-facing). Tas nozīmē, ka bērns varēs krēsliņā braukt atmuguriski līdz 4-8 gadu vecumam. Šeit pieliekam visvairāk pūļu, lai nodoršinātu piedāvājumu, jo Latvijā šādi autosēdeklīši ir pieejami ļoti reti un pārsvarā vienkārši iemaldījušies starp citiem daudz populārākiem sēdeklīšiem pie pārdevējiem, kuri maz varēs pakonsultēt par šiem krēsliņiem - mēs gribam tos mērķtiecīgi popularizēt un piedāvāt, zinot, par ko mēs runājam :) Tā ka šajā kategorijā audzēsim kompetenci fokusēti! :) Un mēģināsim nodrošināt visplašāko piedāvājumu, lai ikviens varētu atrast savu iespēju bruakt atmuguriski pēc iespējas ilgi. 
 
Pēc tam (tas ir ne ātrāk kā 4 gadu vecumā) bērnam būtu jāiegādājas tā saucamais "high-back booster seat", kas ir paliktnis ar atzveltnīti (arī krietni drošāks kā vienkārši paliktnis) un jāturpina ceļot tajā līdz vismaz 36 kg svaram, kas ir jau krietni skolas gadi (apmēram 12 g.v.). Arī šajā sadaļā milzu plašu piedāvājumu negaidiet - mēs piedāvāsim to, kas mums patīk vislabāk. 

Šeit uzskaitīti sēdeklīši, kuri vismaz līdz 18 kg svaram un/vai 105 cm ļauj braukt atmuguriski. Turklāt mēs savā sortimentā izraugāmies TIKAI tos sēdeklīšus, kas patiešām šādu iespēju ļauj realitātē, nevis tikai teorētiski, jo līdz ar augošo atmuguriskās braukšanas popularitāti un iSize standarta ieviešanu, tirgū tiešām parādījušies ļoti daudz autosēdekļi, kas, lai arī sertificēti līdz 18 kg vai 105 cm atmuguriski, realitātē tik ilgi atmuguriski nav lietojami. Tādēļ, ja vēlaties savu bērniņu ilgāk pārvadāt atmuguriski, izvēloties sēdeklīti, noteikti apkopojiet atsauksmes, vai tas tiešām ļaus bērniņu līdz vismaz 3 gadu vecumam atmuguriski arī vizināt. 

Autokrēsliņa modelis Sertificēts Pilnā cena EUR Grupa Vieta auto Isofix instalācija Jostu instalācija Atsaites Atmuguriski (RF) Uz priekšu (FF) Slīpuma maiņa Papildus iespējas
BeCool Twist R44/04 295 0-1 Mazs/vidējs Ir Nav Nav 0-18 kg 9-18 kg Ir  
BeCool Nado O3 Lite iSize 339 0-1 Mazs Ir Nav Nav 0-18 kg 9-18 kg Ir Grozāms
BeCool Nado O3 Plus iSize 379 0-1 Mazs Ir Nav Nav 0-18 kg 9-18 kg Ir Grozāms, LED displejs instalācijai
Concord Reverso Plus Isize, Plus Test 459 0-1 Mazs Ir Nav Nav 0-23 kg Ir  
Concord Ultimax iSize 410 0-1 Mazs/vidējs Ir Nav Nav 0-18 kg 9-18 kg Ir  
Jane Gravity iSize 449 0-1 Mazs/vidējs Ir Nav Nav 0-18 kg 9-18 kg Ir Grozāms, vislielākais grozāmais sēdeklītis Eiropas tirgū
Klippan KISS 2 Plus R44/04, Plus Test 499 0-1 Mazs/vidējs Ir Ir Nav 0-18 kg Ir Izņemams 0. grupas groziņš
Diono Radian 5 R44/04 295 0-1/2 Liels Nav Ir Ir 0-25 kg 9-25 kg Ir Integrētās jostas līdz 25 kg arī uz priekšu!
Axkid Duofix R44/04 395 1-2 Vidējs/liels Ir Ir Ir, automātiski spriegojas 9-25 kg 9-18 kg Ir Automātiskas integrētās jostas līdz 25 kg atmuguriski
Axkid Minikid 2.0 R44/04, Plus Test 339 0-1-2 Vidējs Nav Ir Ir, automātiski spriegojas 0-25 kg Ir Automātiskas integrētās jostas līdz 25 kg, ASIP sānu triecienu aizsardzība
Axkid Re-kid R44/04, Plus Test 355 1-2 Vidējs/liels Ir Ir Ir, automātiski spriegojas 9-25 kg Ir Automātiskas integrētās jostas līdz 25 kg
Axkid Move R44/04, Plus Test 269 1-2 Vidējs Nav Ir Ir 9-25 kg Ir Integrētās jostas līdz 25 kg, ASIP sānu triecienu aizsardzība
Klippan Triofix-Recline R44/04 460 1-2-3 Mazs/vidējs Ir Ir Nav 9-18 kg 9-18 kg Ir  
Klippan Triofix Comfort R44/04 505 1-2-3 Mazs/vidējs Ir Ir Nav 9-18 kg 9-18 kg Ir  

Web Statistics
Pievienots grozam...