Grupa 2-3 (15-36 kg)
Kad mazais izaudzis no 1-2 grupas krēsliņa, bet tas ir ne ātrāk kā gadu 4 vecumā, viņš varētu pāriet sēdēt uz paliktni ar atzveltnīti, ko angliski un interneta resursos parasti dēvē par "high-back booster", bet mēs sauksim vienkārši par būsteri. Atšķirībā no iepriekšējo grupu autosēdeklīšiem, šie vienmēr ir ar skatu braukšanas virzienā un bērna piesprādzēšanai tiek izmantota automašīnas drošības josta. Būsteriem, tāpat kā iepriekšējo grupu autosēdeklīšiem, vēl arvien ir sānu malās īpaši polsterējumi, kas pasargā no sānu triecieniem un palīdz bērnam saglabāt sēdus pozīciju arī aizmiegot. Līdzās tradicionālajam būsterim esam šajā sadaļā ielikuši arī dažus krēsliņus, kas patiesībā der jau no 9 kg svara (vismaz tā tie ir sertificēti) un nosedz gurpu 1/2/3 vienmēr lietojami ar skatu braukšanas virzienā. Šis ir bijis mūsu kompromiss, atsaucoties uz klientu vēlmēm un pieprasījumu. Lai arī šie sēdeklīši citviet iederētos arī 1. grupas sadaļā, mēs apzināti tos tur neliekam, jo nevēlamies mudināt savus pircējus iegādāties sēdeklīti ar skatu braukšanas virzienā pirms laika. Taču nereti vecāki ieskatās "būsteru" sadaļā tad, kad bērns ir 2,5-3 gadus vecs, jo, vai nu atmuguriskajam autokrēsliņam pieteicies jauns lietotājs, vai arī bērns ir izteikti garš un tieviņš, tādēļ no sēdeklīša izaudzis ātrāk auguma dēļ. Ja vecāki jau lūkojas uz būsteri, Lasīt vairāk >
Kad mazais izaudzis no 1-2 grupas krēsliņa, bet tas ir ne ātrāk kā gadu 4 vecumā, viņš varētu pāriet sēdēt uz paliktni ar atzveltnīti, ko angliski un interneta resursos parasti dēvē par "high-back booster", bet mēs sauksim vienkārši par būsteri. Atšķirībā no iepriekšējo grupu autosēdeklīšiem, šie vienmēr ir ar skatu braukšanas virzienā un bērna piesprādzēšanai tiek izmantota automašīnas drošības josta. Būsteriem, tāpat kā iepriekšējo grupu autosēdeklīšiem, vēl arvien ir sānu malās īpaši polsterējumi, kas pasargā no sānu triecieniem un palīdz bērnam saglabāt sēdus pozīciju arī aizmiegot.
Līdzās tradicionālajam būsterim esam šajā sadaļā ielikuši arī dažus krēsliņus, kas patiesībā der jau no 9 kg svara (vismaz tā tie ir sertificēti) un nosedz gurpu 1/2/3 vienmēr lietojami ar skatu braukšanas virzienā. Šis ir bijis mūsu kompromiss, atsaucoties uz klientu vēlmēm un pieprasījumu. Lai arī šie sēdeklīši citviet iederētos arī 1. grupas sadaļā, mēs apzināti tos tur neliekam, jo nevēlamies mudināt savus pircējus iegādāties sēdeklīti ar skatu braukšanas virzienā pirms laika. Taču nereti vecāki ieskatās "būsteru" sadaļā tad, kad bērns ir 2,5-3 gadus vecs, jo, vai nu atmuguriskajam autokrēsliņam pieteicies jauns lietotājs, vai arī bērns ir izteikti garš un tieviņš, tādēļ no sēdeklīša izaudzis ātrāk auguma dēļ. Ja vecāki jau lūkojas uz būsteri, tad mēs viņus cenšamies pārliecināt par kompromisu - sēdeklīti, kuru bērns līdz 18 kg svaram varēs lietot ar skatu uz priekšu, tomēr ar integrētajām jostām, kas mazam bērnam tomēr palīdz saglabāt sēdus pozīciju un vienmēr atrasties sēdeklītī kā nākas. Pēc tam sēdeklīša jostiņas ir noņemamas un sēdeklīti var turpināt izmantot līdz pašām beigām kā paliktni ar atzveltni.
Un, protams, šeit esam ielikuši arī tos krēsliņus, kas 2. grupā ļauj braukt atmuguriski, lai lieku reizi atgādinātu, ka tas ir drošāk arī bērnam, kas jau pārsniedz 18 kg svaru. Bet vēl jo vairāk tādam bērniņam, kurš šo svaru nav sasniedzis. Lūdzu, vairāk par ERF sistēmas krēsliņiem lasiet pie 1.-2. grupas krēsliem un Autokrēsliņu sadaļas sākumā.
Ko noteikti vēlos piebilst - autosēdeklītis bērnu pasargā avārijas situācijā tikai tad, ja bērns negadījuma brīdī šajā autosēdeklītī patiešām arī sēž. Tā kā šī ir pirmā kategorija, kurā bērns tiek sprādzēts ar automašīnas jostu, tad tas viņam ir jaunums, ka josta ir elastīga - tā padodas un ļauj viņam stiepties uz priekšu vai pat, mazākiem bērniem, izkāpt no sēdekļa, nostāties uz grīdas un arvien vēl būt it kā iesprādzētiem krēslā (tas arī galvenais iemesls, kādēļ esam atraduši dažas alternatīvas ar integrētajām drošības jostiņām vismaz sākumā). Tādēļ disciplinējiet savu bērnu jau no paša sākuma - kad Robins brauca šādā krēsliņā (diemžēl mēs nebijām vēl iepazinušies ar ERF idejām, kad krēslus izvēlējāmies Robinam un sākotnēji iegādājāmies šādu - mums par laimi viņu arī ļoti ieinteresēja ERF braukšana un viņš ar lielu prieku atgriezās pie atmuguriskas braukšanas pēc 2 gadu vizināšanās ar skatu braukšanas virzienā, tostarp paspēja pat pabraukt dažus mēnešus būsterī) - viņš skaidri zināja noteikumus, ja automašīna kustās, tad ir jāsēž krēslā un galviņai ir jābūt pie atzveltnītes - citādi sānu spārniņi nenosargās galviņu, ja kāds mums uzskries virsū. Šo atgādināju viņam katru reizi, kad viņš aizmirsās un, rādot man kārtējo atradumu kabatā, liecās uz priekšu ārpus sēdekļa sānu aizsargiem. Viņš uzreiz atgriezās pareizā pozīcijā krēslā un pa mašīnu riņķī nevandījās - māciet mazajam to, citādi uz priekšu vērstam krēslam nav lielas jēgas un tas nevar pildīt savu uzdevumu - pasargāt jūsu bērnu! (citādi tas ir krēslus ar skatu pretēji braukšanas virzienam, jo sadursmes brīdī inerce pati nogādā bērna galvu dziļāk krēslā un paslēpj to drošībā aiz sānu sargiem).
Līdzās tradicionālajam būsterim esam šajā sadaļā ielikuši arī dažus krēsliņus, kas patiesībā der jau no 9 kg svara (vismaz tā tie ir sertificēti) un nosedz gurpu 1/2/3 vienmēr lietojami ar skatu braukšanas virzienā. Šis ir bijis mūsu kompromiss, atsaucoties uz klientu vēlmēm un pieprasījumu. Lai arī šie sēdeklīši citviet iederētos arī 1. grupas sadaļā, mēs apzināti tos tur neliekam, jo nevēlamies mudināt savus pircējus iegādāties sēdeklīti ar skatu braukšanas virzienā pirms laika. Taču nereti vecāki ieskatās "būsteru" sadaļā tad, kad bērns ir 2,5-3 gadus vecs, jo, vai nu atmuguriskajam autokrēsliņam pieteicies jauns lietotājs, vai arī bērns ir izteikti garš un tieviņš, tādēļ no sēdeklīša izaudzis ātrāk auguma dēļ. Ja vecāki jau lūkojas uz būsteri, tad mēs viņus cenšamies pārliecināt par kompromisu - sēdeklīti, kuru bērns līdz 18 kg svaram varēs lietot ar skatu uz priekšu, tomēr ar integrētajām jostām, kas mazam bērnam tomēr palīdz saglabāt sēdus pozīciju un vienmēr atrasties sēdeklītī kā nākas. Pēc tam sēdeklīša jostiņas ir noņemamas un sēdeklīti var turpināt izmantot līdz pašām beigām kā paliktni ar atzveltni.
Un, protams, šeit esam ielikuši arī tos krēsliņus, kas 2. grupā ļauj braukt atmuguriski, lai lieku reizi atgādinātu, ka tas ir drošāk arī bērnam, kas jau pārsniedz 18 kg svaru. Bet vēl jo vairāk tādam bērniņam, kurš šo svaru nav sasniedzis. Lūdzu, vairāk par ERF sistēmas krēsliņiem lasiet pie 1.-2. grupas krēsliem un Autokrēsliņu sadaļas sākumā.
Ko noteikti vēlos piebilst - autosēdeklītis bērnu pasargā avārijas situācijā tikai tad, ja bērns negadījuma brīdī šajā autosēdeklītī patiešām arī sēž. Tā kā šī ir pirmā kategorija, kurā bērns tiek sprādzēts ar automašīnas jostu, tad tas viņam ir jaunums, ka josta ir elastīga - tā padodas un ļauj viņam stiepties uz priekšu vai pat, mazākiem bērniem, izkāpt no sēdekļa, nostāties uz grīdas un arvien vēl būt it kā iesprādzētiem krēslā (tas arī galvenais iemesls, kādēļ esam atraduši dažas alternatīvas ar integrētajām drošības jostiņām vismaz sākumā). Tādēļ disciplinējiet savu bērnu jau no paša sākuma - kad Robins brauca šādā krēsliņā (diemžēl mēs nebijām vēl iepazinušies ar ERF idejām, kad krēslus izvēlējāmies Robinam un sākotnēji iegādājāmies šādu - mums par laimi viņu arī ļoti ieinteresēja ERF braukšana un viņš ar lielu prieku atgriezās pie atmuguriskas braukšanas pēc 2 gadu vizināšanās ar skatu braukšanas virzienā, tostarp paspēja pat pabraukt dažus mēnešus būsterī) - viņš skaidri zināja noteikumus, ja automašīna kustās, tad ir jāsēž krēslā un galviņai ir jābūt pie atzveltnītes - citādi sānu spārniņi nenosargās galviņu, ja kāds mums uzskries virsū. Šo atgādināju viņam katru reizi, kad viņš aizmirsās un, rādot man kārtējo atradumu kabatā, liecās uz priekšu ārpus sēdekļa sānu aizsargiem. Viņš uzreiz atgriezās pareizā pozīcijā krēslā un pa mašīnu riņķī nevandījās - māciet mazajam to, citādi uz priekšu vērstam krēslam nav lielas jēgas un tas nevar pildīt savu uzdevumu - pasargāt jūsu bērnu! (citādi tas ir krēslus ar skatu pretēji braukšanas virzienam, jo sadursmes brīdī inerce pati nogādā bērna galvu dziļāk krēslā un paslēpj to drošībā aiz sānu sargiem).